Som man bäddar får man ligga..

.. är ett ordspråk som det ligger mycket sanning i.

Jag blir så knäpp på allting som bara ploppar upp i huvudet på mig. Ibland skulle jag vilja kunna meditera så jag kunde styra över mina tankar och mina handlingar bättre, som ett annat ordspråk "- Att prata före man tänker är som att torka sig före man skiter", kanske ett litet mer vulgärt och mordernt, men det finns ju en viss sanning i det också.
Och just det ordspråket, träffar mig. Rakt i hjärtat kan man nästan säga, det kan komma så mycket oförklarigt ur min mun så ibland är det inte klokt!
Kanske dags att börja tänka?..

På bussen idag, blev jag upplyst (som man säger när man kommit på meningen med livet). Men jag menar nu meningen med rocken. Det är ju otroligt kreativa människor som ligger bakom allt skapande. Ett rockband, det gör allt innehåll i en låt. Musiken(trummor, bas, gitarr och andra instrument som kan finnas med), sången, texten allt.
Det är dom som är de riktiga stjärnorna, inte de som bara sjunger. De får en text, en melodi, sen så sjunger och tjänar in  multum med pengar.
De riktiga stjärnorna därimot, bakom deras låtar ligger det hårt arbete och mycket kreativitet. Inte bara en jävla röst som låter bra..
MEN! (viktigt men..) Nu påstår jag inte att det inte finns någon utanför rocken som inte gör detta, för det är ju självklart att det finns någon annan, men jag vet inte någon tyvärr så kan inte ge något exempel. Men just rocken, det gör mig att jag vill veta hur man kommer på allting. De flesta har ju gjort ett par 100 låtar, 100 olika riff, 100 olika texter, 100 olika gitarrsolon, 100 olika trumslag, 100 bastoner.. Bara att börja räkna, det är fascinerande.
Jag är helt såld.

ROCK ON!
(fårstår ni nu min sista-fras?)

Kommentarer
Postat av: angelica

sv: thanks :) ibland önskar man att man vore kille.. så snyggt på killar också :D

2009-01-27 @ 23:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0