Mat, Tro och Religon

Vi började med en ny kurs idag med namnet Mat, Tro och Religon. Det var mycket intressant och jag hade verkligen inte en aning om hur maten faktsikt håller ihop med tron så mycket. De flesta vet ju vad fasta och sabbaten m.m är. Och för de troende så betyder faktiskt maten mycket.
Jag trodde att en troende mer var en som följde deras Guds regler (om man nu har en Gud vill säga), inte att det fanns massa dieter som strängt ska följas, grupper får äta viss mat medans andra grupper inte får äta just den maten.

Jag är glad att jag inte är djupt troende. För jag tycker mycket om kött och njutfull mat, skulle man kunna utrycka sig.

                            
Igår blev det storstädning hemma i lägenheten. Så jag tackar och bockar för hjälen, Sofia och Erika. När Erika gick hem så kom Bella och hälsade på, vi satt och spelade Guitar Hero ett tag och sedan gick Bella och efter henne gick Sofia.
Idag drar pluggandet igång igen. Engelska prov i morgon och nästa vecka är det matte som gäller, helt sanslöst.

Tack my love för att du fyllde på min mobil, mycket välbehövligt. Nästa gång får du lyssna, är det ett nej så är det. Även fast det ligger en fin tanke bakom. Jag älskar dig :-)

ROCK ON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0