Master of War

Jag får bara inte nog utav låten! Den måste höras, ni som inte har lyssnat ännu, Disturbed - Indestructable.

Blev en tidig kväll igår, my love är ju iväg och jobbar 12h idag. Vi låg och kollade på en dokumentär om Auschwits som han har på DVD, ca: 7-8 h lång. Så fort det kommer upp något om WWII blir jag som fastklistrad och lyssnar väldigt noga. Det är verkligen intressant och så klart hemskt. Jag förstår inte hur man kunde resonera så som Hitler gjorde.
Hittade lite citat från Adolf Hitler på livet.se

Den känsligaste delen av en man är inte hans hud, utan hans plånbok.

Det är inte sanningen som räknas, utan segern.

Döda en och du är mördare. Döda miljoner och du är erövrare. Döda alla och du är Gud.

Vem säger att jag inte står under speciellt beskydd av Gud?

Arbeit macht frei - Arbete ger frihet

Jag vet inte om alla citat är korrekta. Men Adolf Hitler var verkligen en sjuk människa. Han tänkte helt ologiskt enligt mig. Judarna tog över allting osv. Det fanns fortfarande kvar judar i ghetton (som jag förstog ur filmen) som levde som vilken fattig männsika som helst.
Naziterna gjorde allt för att det skulle lida, planerade hur de skulle bo. Helst så eländingt som möjligt med så dåliga förhållanden som gick och få. Hur de skulle massmörda judarna så att det inte skulle bli för stor lukt, deras största bekymmer var. "- Vart ska vi göra utav alla döda?" och utan att bry sig att de just har dödat 600 st, plågsamt.
De försökte uppfinna de mest effektiva massmorden för att förinta judarna.
De dödade alla kvinnor och barn bara för att de inte kunde arbeta. Att Hitler var en bra talare kan man ju verkligen hålla med om, för hur i helvette kan man få in sådan skit i en hel befolkning?  

Jag hade ingen aning om att Danmark var så mån om sina judar. Sverige var ju ett "neutralt" (anses det, men det kan man ju tycka lite som man vill) land så när naziterna ville ha de danska judarna så skickades de till Sverige för skydd. De flesta av de andra ländarna bara gav med sig. I Frankrike så tog de ett barnhem med sig och alla skickades in i gaskammaren. BARN? Jävla nazister.

Som sagt jag har fått lära mig rätt mycket utav den här dokumentären, har ca 3h kvar så det lär nog bli mer. Nu ska jag gå in på CDON och kolla om det finns något mer interssant att kolla på om WWII.

ROCK ON!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-02-08 @ 16:43:09
Postat av: Nathalie

Ush vad hemskt, ett barnhem:O men hitler sa ju att folket var dumma, återupprepade man bara samma sak om & om igen trodde dom på det.. ush förintelsen var hemsk :(

2009-02-08 @ 16:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0