funderingar..

Sitter nu här, igen. Det vandrar lite tankar omkring i mitt huvud just nu. Inga hemska eller så, lite små funderingar bara. Om varför man gör som man gör. Vänskap för det mesta, eller ja. Hur vissa vänner gör som dem gör. Varför de gör som de gör. Och varför svika en vän som vissa gör. Fördjupar mig inget mer i detta.

Alla har gjort endel dumma saker i livet, likaså gäller detta mig själv. Jag kan inte alltid säga att jag har gjort allt med vilje, vissa saker händer bara. Men det som har hänt i mitt förflutna har gjort den jag är idag. Jag själv kan säga att jag tycker jag är en bra vän. Jag förstår inte varför man ska säga vissa saker till "andra", sådär helt onödiga saker som man inte ens behöver berätta, något man inte får ut någonting utav, vad gör det för nytta? Men visst, va vore livet utan allt dessa skvaller? Man lyssnar ju ändå, diskuterar det en stund och sedan glömmer man bort det, i alla fall jag. Som jag har sagt ett flertal gånger "- det som inte rör mig, glömmer jag bort lika fort". Visst låter det lite egoistiskt dock, men det jag menar med detta är, det som händer andra rör mig inte i ryggen. Den var otrogen mot den, hon sa det till henne. Ja, ni fattar? Onödiga saker som man vet, vill veta, men inte bryr sig någonting om alla egentligen. Det finns egentligen ingen som inte pratar bakom ryggen på någon annan. Men det går till en viss gräns. En gräns som man vet när man har gått över, en gräns man ska akta sig för innan det går käpprätt åt helvete, rent ut sagt. Man ska passa sig för ens vänner, kan vara mycker mer än så, såklart inte alla. Men det finns, tror mig, jag har suttit i den sisten själv. Många år utav vänskap, dog ut. Vilket jag faktsikt är glad över, näst in till.

En annan sak, detta med ordspråk fascinerar mig. Vem kommer på dem?
Som man bäddar får man ligga - det du har gjort, får du stå för.
Det ordspråket är det som jag förstår mig på mest. Kan ju vissa andra, man kan inte förklara dem bra på bara en mening. Är det någon som vet vem som kommer på alla dessa ordspråk, så snälla berätta. För jag vet tyvärr inte.

I morgon blir det Langos (MUMS) hemma hos Far, och min kära far ska ta hem en donna på middag. Så det blir att snoka lite och kolla till lite, för min pappa är värd det bästa. Likaså min mamma.
Tack, kära föräldrar. Jag är nöjd över mig själv, min syster.
Och självklart stolt att ha er som mina föräldrar!
Jag älskar er, familj.

My love stiger nog in genom dörren snart. Dags för duschen nu.
Vad var det jag sa? Jag sa att jag skulle skriva ett långt inlägg.

Rock on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0