SNÖSTORM

Det snöar som inni idag. Jag klagar inte en sekund på vädret, för jag vill såklart ha snö nu när det är första advent!


Nicke drog igång att städa i morse, men jag kände att han var alldeles för pigg för att jämt ha gått upp. Vilket resulterade i att han städade och att jag prata i telefon och hjälpte till lite. Tur att han vet med sig att jag inte kan göra sådant de första jag vaknar. Man måste ligga på soffan i minst 30 minuter först!

Snöovädret är ju inte så bra för många idag kanske. Som pappa kommer inte iväg till jobbet ikväll. De flesta kanske har hört att det är värst i Dalsland nu, där råder dem folk till att inte gå ut tillochmed och nästan ingen kommer förbi på vägarna så pappa bestämde sig för att åka i morgon istället. Varför ska han ens ge sig ut när han kommer få sitta i bilkö i flera timmar? Nu ska jag och nicke gå till affären och köpa godsaker, ganska så sugen på chips och dipp idag så det får nog bli det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0