Take me away

Snälla, ta mig ifrån alla läxor och pluggandet, skoldagar till kl 17,00 och denna eviga disken, tvätten, och ge mig all frihet i världen, och hemhjälp!
Så jobbigt på måndagar när my love jobbar eftermiddagar. Har så mycket att göra men så lite tid, vilket resulterar till att jag får sitta uppe länge men har dock inte tid för att träffa mina underbara. Förlåt mina kära, men framöver, måndagar och tisdagar får bli mina städ och pluggdagar.

Ska alldeles strax ner och tvätta, denna tvätt lyckas alltid bli överfull. Jag förstår inte? I Fredags var den halvfull, och nu överfull. Så nu ska jag försöka bära ner all denna tvätt med mina muskulösa armar. Inte det roligaste, men något man får leva med. Ska även gå ut och gå efter jag har lagt ner all tvätt, sen ska jag sy på pärlor på min klänning som jag ska ha på bröllopet. Så den blir lite roligare och lite mer egen, det är ju en vanlig tubklänning i blått som jag bestämde mig för istället. Så jag ska sy på pärlor som är vita och glasaktiga i olika former. Så gav Ida en superbra idè. Ta ett smycke från ett halsband och sy på så blir det som en liten brosch skulle man nog kunna säga och ha på överkanten på klänningen. Jag lägger ut bilder på klänningen när jag är klar, blir bäst så.

Emil sa en väldig rolig kommentar idag på matten, han var så olycklig just för stunden.
- Jag skulle vilja vara en elefant, för dom är alltid lyckliga.
Vi började såklart diskutera vart ifrån han hade fått för sig att elefanter alltid är lyckliga. Tror inte det ledde någonstans..

ROCK ON!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0