Självförtroende?

Kom och tänka på detta när jag var på väg hem från skolan. Vad är självförtroende?
Jag har en pojkvän, vänner och familj som älskar mig för den jag är. Inte för någon jag borde vara. Nicke brukar säga till mig när jag står och klagar över håret en finne eller vad som helst:
- Älskling du är jättefin! Sluta att klaga över dig själv. Du är det finaste jag vet.
Räcker det inte att höra någon säga det till en så fort man klagar? Varför kan man inte ha välmående till sig själv när alla andra säger att du ser bra ut?
Mina vänner är fantastiska. Omtänksamma, bra lyssnare, bra rådgivare allt! Det är ju det dem är till för. Dom får mig att må bra, som sagt även Nicke och min familj.
Jag tycker det borde räcka, jag har allt. JAG HAR KÄRLEK!
Det borde räcka till för att ha ett bra självförtroende. Jag har ett sisådär om mitt utseènde. Ibland mår jag super känner att "-idag ser jag bra ut!" . Vissa dagar känner man "- såhär kan jag ju inte se ut".
Alla ni som svälter er, hetsäter, kräks. SLUTA! Ni har familj, vänner som bryr sig som och ser insidan. Inte utsidan. Det är insidan som är det viktigaste och den ni ska vara rädd om.

Nu har jag bestämt mig, jag har det näst in till perfekt liv. Jag älskar mig själv och alla som älskar mig. Livet är värt att leva och att vara rädd om. Jag ser bra ut. Alla andra också.

Kommentarer
Postat av: sandra

loooooove you :D

2008-10-14 @ 21:21:48
Postat av: jess

SÅ BRA SAGT MIXY!!

2008-10-14 @ 22:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0